loading...
بهترین ترفندهای کامپیوتر و اینترنت و ویندوز
sadegh بازدید : 232 نظرات (0)

برای انجام این کار راه دشواری را پیش رو نخواهید داشت، مراحل زیر را به ترتیب و با دقت پیگیری کنید تا به هدف مورد نظر خود برسید :



۱- فایرفاکس را باز کنید و یک New Tab  ایجاد کنید.



۲- درون نوار آدرس عبارت about:config  را تایپ کنید و سپس اینتر را بزنید.



۳- با یک پیغام روبرو خواهید شد، روی دکمه ی  I’ll be careful, i promise کلیک کنید



۴- در صفحه ی بعد در نوار سرچی که در بالا قرار دارد عبارت Permis را تایپ کنید.



۵-اکنون عبارت  permissions.default.image 

را بیابید و رویش دابل کلیک کنید.



۶- مقدار  Value که در حالت نرمال ۱ است را به ۲ تغییر دهید.



۷- اکنون دیگر عکس ها در مرورگرتان نمایش داده نخواهند شد.



 

ضمنا برای برگرداندن به حالت قبل کافیست همین مسیر را دنبال کنید و دوباره مقدار  Value را ۱ قرار دهید.



sadegh بازدید : 170 نظرات (4)

واقعیت این است که سیستم عامل ویندوز پر از میانبرها و خدعه هایی است که طیفی 90 درصدی از کاربران به هیچ وجه آنها را نمی شناسند و در نتیجه از مزایای آنها بی بهره اند. شناخت این خدعه ها ضمن آنکه میتواند بسیاری از امور معمول در ویندوز را ساده و سل سازد، گاهی میتواند منجر به متعجب شدن دوستان شما نیز بشود!

به گزارش «تابناک» اغلب کاربران ویندوز، از این سیستم عامل تنها برای امور روزمره خود یا کار با نرم افزارهای تخصصی استفاده میکنند. اما در دل ویندوز – به خصوص از نسخه 7 به بعد – خدعه ها و میانبرهایی تعبیه شده است که انجام همین امور روزمره را نیز برای بسیاری از کاربران ساده میسازد.

در این مطلب میخواهیم شما را با چند نمونه از خدعه ها و ابزارهای کاربردی در دل ویندوز آشنا سازیم. تکنیک های کار با ویندوز البته به همین موارد ختم نمیشود و ما در اینجا تنها موارد پر کاربرد و جالب توجه را برای کاربران بازگو میکنیم. مواردی که قطعا در خصوص آنها اطلاعات کمی در بین کاربران وجود دارد:

ترفندهایی در ویندوز که هرگز از آنها نشنیده اید!

1 - میانبرهای کمتر شناخته شده در ویندوز

بگذارید کار خود را با معرفی چند میانبر کمتر شناخته شده در ویندوز آغاز کنیم. اصولا کلیدهای میانبر یکی از مهمترین ابزارهای کاربران چه در فضای عمومی سیستم عامل و چه در نرم افزارهای تخصصی است. اغلب این میانبرهای کاربردی برای کاربران آشنا است، اما دسته ای از آنها نیز هست که کمتر کاربری از آنها اطلاع دارد:

- Win + D : با فشردن کلید ویندوز – در کنار کلید Alt– به همراه D عملکرد Show / Hide را برای دسکتاپ صورت میدهد

- Win + Left / Right Arrow : ترکیب کلیدهای Win و کلیدهای جهت دارد چپ و راست پنجره فعلی را در سمت چپ یا راست صفحه نمایش چیدمان میکند:

ترفندهایی در ویندوز که هرگز از آنها نشنیده اید!

- Win + Up / Down Arrow : همچنین ترکیب کلید Win با کلید های جهت دارد بالا یا پایین، پنجره فعلی را Minimize یا Maximize میکند

- Win + Tab : سوییچ بین پنجره ها با نمایی متفاوت از Alt + Tab :

ترفندهایی در ویندوز که هرگز از آنها نشنیده اید!

- Win + T : فشردن این کلید به ترتیب آیتم های موجود در Task Bar ویندوز را فعال میکند، از جمله نرم افزارهایی که در نوار وظیفه ویندوز Pin شده اند.

- Win + 1 – 9: فشردن کلید Win به همراه اعداد 1 تا 9 منجر به آن میشود که آیتم های موجود در Task Bar به ترتیب قرار گیری اجرا شوند. برای مثال Win + 1 اولین آیتم موجود در نوار وظیفه را اجرا میکند


sadegh بازدید : 149 نظرات (0)
یکی از مشکلات شایع در سیستم‌های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‌اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‌شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‌هایی که دارای نرم‌افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‌خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‌های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‌تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‌کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‌شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‌کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.
برای این کار:
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:
Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnostics
اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین (ترفندستان) اطمینان پیدا کنید در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال ویندوز را یکبار Restart نمایید.
اکنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز می‌شود می‌پردازد.

دقت نمایید برای این که Windows Boot Performance Diagnostics به درستی کار کند، بایستی سرویس (Diagnostic Policy Service (DPS در محیط ویندوز فعال باشد. برای اطمینان این قضیه:
در منوی Start عبارت Services را تایپ کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (Status) آن بر روی Started قرار گرفته است.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
In the name of God hi all user, and thank you for you visit. have nice life , and nice notes for me
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما کدوم بهتره؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 403
  • بازدید ماه : 1,231
  • بازدید سال : 6,734
  • بازدید کلی : 42,145